26/28 Skalnik, Rudawy Janowickie

Rudawy Janowickie są jednymi z moich ulubionych gór Dolnego Śląska. Położone całkiem blisko Wrocławia (1,5 godziny), niewysokie, dość zróżnicowane, z licznymi formacjami skalnymi, na czele z ulubionymi Sokolikami, których jesienny obraz z zeszłego roku wprawia w zachwyt i na długo pozostaje w pamięci.

Tym razem ruszamy jednak w inną część Rudaw Janowickich, którą także miałyśmy okazję już zwiedzić, jednak w niezbyt sprzyjających warunkach, więc dziś liczymy na oszałamiające barwy kolorowej jesieni!

Ruszamy na najwyższy szczyt, czyli Skalnik, znajdujący się na wysokości 945 m n.p.m. Obieramy mniej popularne podejście szlakiem zielonym z Kowar, zostawiając auto na malutkim parkingu przy leśniczówce na ulicy Bukowej. Tutaj już prowadzi szlak zielony, którym wędrujemy pięknym, słonecznym niedzielnym popołudniem. Po ok. pół godziny drogi szeroką, komfortową, leśną drogą o niezbyt wielkim nachyleniu dochodzimy do rozwidlenia przy Gajówce Bukowa. My wciąż podążamy zgodnie ze szlakiem zielonym, którym po kilku minutach skręcamy z szerokiej drogi w wąską, leśną ścieżkę. Mimo, że ta okolica jest mniej bogata w rozmaitych kolorów drzewa to na uwagę zasługuje kilka niewielkich obszarów brzozowego lasu.

Niezwykle urokliwe miejsca!

Po kwadransie dochodzimy do połączenia naszego szlaku z żółtym i czerwonym, co oznacza, że do szczytu już powinno być blisko. Pierwszym punktem jest jednak Ostra Mała, na której znajduje się platforma widokowa; my jednak idziemy dalej szlakiem niebieskim na Skalnik.

Dwudziesty szósty szczyt Korony Gór Polski zdobyty!

A skrzynka z pieczątką imponująca i nowoczesna.

W drodze powrotnej oczywiście zahaczamy o platformę widokową na Ostrej Małej, z której roztacza się rozległa panorama obejmująca m. in. Karkonosze, Kotlinę Jeleniogórską czy nasze ulubione Sokoliki.

Do auta wracamy obierając ponownie szlak zielony w nieco ponad godzinę.

Rudawy Janowickie niezmiennie plasują się w czołówce moich dolnośląskich, łagodniejszych gór, choć okolica Sokolików, Zamku Bolczków i Schroniska PTTK Szwajcarka jest dla mnie zdecydowanie bardziej atrakcyjna.

Kowary (leśniczówka – ul. Bukowa)– Skalnik – Ostra Mała – Kowary – szlak zielony – ok. 10 km

Czas: 3,5 godziny

Poziom: łatwy

Fotografia i tulilas

Jak już wcześniej wspominałam, od jakiegoś czasu ściśle współpracuję z nową marką odzieży dziecięcej i kobiecej inspirowanej naturą – tulilas, dzięki czemu mam możliwość realizowania się w jednej z moich pasji, czyli fotografii. Sesje zdjęciowe tulilasu oczywiście powstają na łonie natury. 🙂

Pięknej pogody nie mogłyśmy zmarnować i kilka zdjęć w Rudawach i okolicznych lasach też powstało. Zobaczcie sami!

A efekty moich wcześniejszych leśnych sesji znajdziecie na stronie sklepu: https://tulilas.pl/lookbook/

Zobacz także:

Rudawy Janowickie – blisko, przyjemnie i widokowo!