Korona Gór Polski 2019 – 28 szczytów w 365 dni

Start: 09.02.2019

Nowy rok, nowe wyzwania! W piątek 8.02.2019 r. wraz z dwójką moich górskich kompanek otrzymałyśmy książeczki Korony Gór Polski, a w sobotę już ruszyłyśmy na szlak po upragnioną, premierową pieczątkę! Cel jest dość ambitny: 28 szczytów w 365 dni. Czy zdążymy? Sądzę, że z odpowiednim planowaniem destynacji i tras, bez problemu. Jedyne co nas zastanawia, to ten 28 szczyt w książeczce, bo do Tatr mamy duży szacunek, ale mam nadzieję, że damy radę. Musimy! Trzymajcie kciuki. 🙂

Książeczki otrzymałyśmy po wypełnieniu i wysyłaniu wniosku wraz z opłatą. Wszystkie niezbędne informacje znajdziecie na oficjalnej stronie Klubu Zdobywców Korony Gór Polski – https://kgp.info.pl/  Powodzenia! 🙂

KORONA GÓR POLSKI – PODSUMOWANIE

10 miesięcy i 10 dni  – dokładnie tyle zajęło nam zdobycie wszystkich szczytów Korony Gór Polski. Naszym celem było zmieszczenie się w 365 dniach więc zdążyłyśmy, i to z zapasem! 🙂

27/28 Lackowa, Beskid Niski

Plan na długi weekend listopadowy jest prosty: zakończenie tegorocznego wyzwania, czyli zdobycie 28 szczytów Korony Gór Polski w 365 dni. Przedostatnim szczytem na liście jest Lackowa w dalekim Beskidzie Niskim.

26/28 Skalnik, Rudawy Janowickie

Rudawy Janowickie są jednymi z moich ulubionych gór Dolnego Śląska. Położone całkiem blisko Wrocławia (1,5 godziny), niewysokie, dość zróżnicowane, z licznymi formacjami skalnymi, na czele z ulubionymi Sokolikami.

25/28 Rysy, Tatry

Tatry, ah te Tatry… Najwyższe, najbardziej majestatyczne, najtrudniejsze, jest wiele „naj”, którymi możemy opisać nasze polskie Tatry. Do tych gór mamy ogromny respekt

24/28 Łysica, Góry Świętokrzyskie

Najniższy szczyt zaliczany do Korony Gór Polski leży w Górach Świętokrzyskich. Łysica, bo o niej właśnie mowa najbardziej znana jest z rozmaitych legend i wierzeń, według których na jej szczycie regularnie odbywały się sabaty czarownic.

23/28 Babia Góra, Beskid Żywiecki

Beskid Żywiecki już od dłuższego czasu chodził nam po głowie bardzo intensywnie. Z dużymi emocjami, nadziejami, a także z olbrzymią radością ruszamy więc na wędrówki po Babiogórskim Parku Narodowym.

21/28 Kowadło, Góry Złote

Po zdobyciu Rudawca w Górach Bialskich ruszamy na pobliskie Kowadło w Górach Złotych, na który szlak prowadzi także z Bielic. Podążamy zgodnie ze szlakiem żółtym dość szeroką, leśną drogą,

20/28 Rudawiec, Góry Bialskie

Dzisiejszy dzień zapowiada się bardzo intensywnie: wchodzimy na Rudawiec, Kowadło, aby potem dojechać do Jarnołtówka, z którego wędrujemy na nocleg w schronisku pod Biskupią Kopą.

15/25 Wielka Sowa, Góry Sowie.

Po wczorajszej wędrówce na Chełmiec, późniejszej, już zdecydowanie krótszej, na Waligórę oraz nie do końca przespanej nocy pod namiotem przy „Andrzejówce”, wejść na Wielką Sowę postanawiamy krótkim podejściem z Przełęczy Sokolej.

14/28 Waligóra, Góry Kamienne

Po wcześniejszym zdobyciu Chełmca udajemy się w pobliskie Góry Kamienne z najwyższą Waligórą. Jest to jeden z tych szczytów, na które wybieramy się głównie z uwagi na pieczątkę w książeczce Korony Gór Polski.

13/28 Chełmiec, Góry Wałbrzyskie

Trzynastym szczytem zdobywanym w ramach projektu “Korona Gór Polski – 28 szczytów w 365 dni” jest, dobrze mi znany, Chełmiec w Górach Wałbrzyskich. A dobrze znany dlatego, że przez dwa lata, prawie każdego dnia, trenowałam u jego podnóży.

12/28 Skrzyczne, Beskid Śląski

Po wcześniejszym wejściu na Czupel w Beskidzie Małym, głównym celem dzisiejszego dnia jest wejście na najwyższy szczyt Beskidu Śląskiego, czyli Skrzyczne w ramach projektu “Korona Gór Polski – 28 szczytów w 365 dni”.

11/28 Czupel z Przełęczy Przegibek

Przy okazji pięknego, majowego weekendu w Beskidzie Śląskim postanawiamy „po drodze” zdobyć jeszcze jeden szczyt Korony Gór Polski wchodząc na Czupel w Beskidzie Małym.

10/28 Tarnica, Bieszczady

Najbardziej wymagający dzień podczas majówki w Bieszczadach zakładał wejście na najwyższy ich szczyt, czyli słynną Tarnicę należącą do Korony Gór Polski. Zaplanowaną trasę rozpoczynamy podjeżdżając do Widełek.

9/28 Ślęża, Masyw Ślęży

Wejście na dziewiąty szczyt w ramach projektu „Korona Gór Polski – 28 szczytów w 365 dni” rozpoczynamy z Przełęczy Tąpadła. Obieramy tu dłuższy i mniej popularny szlak niebieski, którym dotrzemy bezpośrednio na wieżę widokową na Ślęży.

8/28 Mogielica, Beskid Wyspowy

Podczas weekendu na Podhalu zdobyłyśmy już trzy szczyty Korony Gór Polski: Lubomir, Wysoką i Turbacz. Dziś czas wracać, ale to także czas na jeszcze jeden szczyt, już w drodze powrotnej. Ruszamy na Mogielicę w Beskidzie Wyspowym, o którym wiele dobrego słyszałam.

7/28 Turbacz, Gorce

Kolejnym szczytem w ramach projektu „Korona Gór Polski” jest Turbacz, z którego panorama na Tatry robi oszałamiające wrażenie. Będąc w Gorcach dwukrotnie, Turbacz zdobywałam wyłącznie od strony Koninek.

6/28 Wysoka, Pieniny

Wysoka to pierwszy szczyt, na który miałam przyjemność wejść podczas mojego premierowego pobytu w Pieninach. Wrażenia ze szczytu oraz z samej trasy były niesamowite. Z radością więc przystąpiłam do zdobywania kolejnej pieczątki w książeczce zdobywców Korony Gór Polski, którą miała być właśnie ta z Wysokiej.

5/28 Lubomir, Beskid Makowski

Kwietniowy weekend na Podhalu rozpoczynamy od wejścia na najwyższy szczyt Beskidu Makowskiego, czyli Lubomir. Z popularnej „Zakopianki” zjeżdżamy na wysokości Pcimia kierując się na parking przy Schronisku PTTK na Kudłaczach.

4/28 Skopiec, Góry Kaczawskie

Korzystając z zapasu czasu jaki pozostał po porannym zdobyciu Śnieżki decydujemy się na wejście na Skopiec w Górach Kaczawskich, o którym przed rozpoczęciem zdobywania Korony Gór Polski nie słyszałyśmy i zapewne nigdy byśmy się tu nie wybrały.

3/28 Śnieżka, Karkonosze

Trzecim szczytem w ramach projektu „Korona Gór Polski – 28 szczytów w 365 dni” zdobytym jeszcze zimą jest Śnieżka, która właśnie w mroźnej i śnieżnej scenerii wydaje się być bardziej atrakcyjna, a żadna z nas zimą tu jeszcze nie gościła. Ruszamy w Karkonosze!

2/28 Wysoka Kopa, Góry Izerskie

Trójka Górom – Zimowy Festiwal pod Szrenicą – właśnie to wydarzenie było podstawowym powodem wyboru miejsca kolejnej wyprawy w ramach projektu Korony Gór Polski 2019 – 28 szczytów w 365 dni.